sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Chinezii doresc să introducă o lege prin care ar putea fi obligaţi să-şi îngrijească părinţii la bătrâneţe - informație apărută în media națională


Autorităţile chineze vor să introducă o lege prin care copiii vor fi obligaţi să-şi îngrijească părinţii la bătrâneţe.
Actul normativ prevede că părinţii pot să-şi reclame copiii, dacă aceştia nu îi vizitează şi nu le acordă asistenţă fizică sau morală.

Cred că trebuie învățat de aici.
Apreciez aceasta inițiativă. 
Atunci când am candidat și eu în politică, deviza mea a fost : 
Să ne educăm corect copiii și să-i ajutăm pe părinți ! ”.
Mi-am ales-o singur atunci și, politic, nu cred că m-a înțeles cineva.
Nu știu câtă rezonanța a avut la electoratul interesat mai mult de pungile de diferite culori care i se distribuiau, dar eu am considerat că trebuie să promit ceea ce este corect și gândesc eu că este bine.
Iată că și pe alte meleaguri sunt oameni care gândesc la fel. E curios totuși faptul că o astfel de inițiativă apare la un popor care este cunoscut că în cultura sa are o atitudine destul de crudă față de cei neputincioși. Cred că lucrurile trebuie văzute într-o perspectivă mai amplă, a reformei de tip liberal a întregii societăți chineze. Trecerea de la statul social nu înseamnă și abandonarea protecției sociale, ci de fapt responsabilizarea celor puternici și capabili. Cred că și la noi trebuie clarificate aceste lucruri.

Niciun comentariu: