sâmbătă, 5 februarie 2011

Noul Block Excemption Regulation


In atentia posesorilor de masina: a aparut sansa reducerii costurilor cu reparatiile.

Nu mai cadeti in plasa asa ziselor exclusivitati.
Nu mai puteti fi obligati sa finantati „acvariile” (cladirile inutile din sticla) si regiile mari ale reprezentantelor.
A aparut Noul Block Excemption Regulation

Ce este BER ?
• Block Excemption Regulation (BER) reprezinta un ansamblu de norme, valabil in cadrul Uniunii Europene, ce reglementeaza activitatea in sectorul Aftermarket auto.
• Noul BER a intrat in vigoare de la 1 Iunie 2010, inlocuind vechiul BER, reglementat prin Directiva Europeana 1400/2002

Ce isi propune noul BER ?
• Normele noului BER contin prevederi specifice fiecarui sector, toate avand ca scop asigurarea unui mediu concurential in domenul intretinerii autovehiculelor in avantajul consumatorilor.
• El isi propune sa protejeze interesele tuturor operatorilor din sectorul distributiei de piese auto si repararii autovehiculelor

Ce prevede noul BER ?
• Accesul operatorilor independenti la informatiile necesare repararii autovehiculelor, sculele si dispozitivele necesare si scolarizarile necesare, oferite de producatorul autovehiculului
• Accesul reparatorilor multi-marca la toata gama de piese de schimb necesare
• Posibilitatea pentru membri retelelor de distributie autorizate ale producatorilor, de a utiliza piesed e schimb si scule de la distribuitori independenti
• Posibilitatea pentru producatorii de piese auto de a furniza produsele direct catre sectorul aftermarket si de a-si folosi marca proprie pentru piesele furnizate producatorilor (dublu branding)
• Definirea termenului “piese de schimb de origine” pe baza CALITATII pieselor si nu a ORIGINII lor
• Definirea termenului de “piese de schimb de calitate echivalenta”

Achizitionarea de piese de schimb
• Cu introducerea noului BER, libertatea de achizitionare a pieselor de schimb pentru atelierele europene a fost intarita, iar restrictiile impusede furnizorilor au fost inlaturate.
• Un furnizorde piesede origine (OES), poate furniza liber produsele catre intreaga piata aftermarket. Aceste piese pot fi achizitionate liber atat de service-urile reprezentanta cat si de cele multi-marca
• Sub vechiul BER 1400/2002, producatorii de autovehicule (OEM) puteau forta service-urile din retelele de reprezentanta sa achizitioneze cel putin 30% din necesarul de piese din reteaua proprie. Acum aceasta prevedere este inlaturata, service-urile reprezentanta putand achizitiona piese de oriunde doresc, cu conditia ca acestea sa aiba o calitate echivalenta produselor OEM.
• Reparatorii independenti au acces, conform noului BER, la piesele de schimb originale
• Astfel service-urile de reprezentanta pot vinde piese de schimb catre service-urile independente.

Accesul la documentatia tehnica
• Service-urilor independente li se garanteaza accesul la baza de informatii tehnice a producatorului autovehiculului. Aceasta include atat informatiile tehnice cat si datele necesare distribuitorilor de piese auto pentrua identifica corect piesele necesare.
• Modul in care informatia tehnica este furnizata este de asemenea important. Aceasta trebuie furnizata la cerere, fara intarziere, intr-un format uzual si la un pret “rezonabil”.
• Pentru modelele noi, producatorii trebuie sa permita accesul service-urilor independente la documentatia aferenta, in acelasi timp cu service-urile de reprezentanta.
• Ei nu trebuie sa oblige service-urile independente sa cumpere mai multa informatie decat au nevoie.

Accesul la piese de schimb
• Dealerii si service-urile autorizate, pot sa achizitioneze piese de schimb de la orice distribuitor de piese cu conditia ca piesele achizitionate sa fie de calitate echivalenta.
• Conform Comisiei Europene, prinproduse de “calitate echivalenta” se intelege “Produse care sa nu afecteze reputatia producatorului”, iar prin “Produse originale” se intelege “Produse fabricate in conformitate cu specificatiile si standardele folosite la fabricarea autovehiculului”

Reparatii in garantie
• In conformitate cu noul BER, incepand cu data de 1 Iunie 2010, clientii au dreptul sa apeleze la orice service autorizat pentru interventii de intretinere sau reparare atat in perioada de garantie cat si post garantie, fara a pierde garantia vehiculului.
• In cazul in care interventiile efectuate asupra unui autovehicul in garantie sunt efectuate necorespunzator, responsabilitatea interventiilor si cauzele ce decurg din aceasta, cade in sarcina service-ului.
Trimiteți un comentariu